,,Marchewkowy zawrót głowy" - podsumowanie działań II tygodnia
Za nami kolejne siedem dni zabaw z marchewką w roli głównej. Co się wydarzyło? Poznaliśmy historię królika z książki ,,Za dużo marchewek”. Pracując przy tablicy tematycznej dowiedzieliśmy się, że marchewki mogą przybierać różne kształty, można pokroić je na różne sposoby i przygotować z nich przepyszne soki, koktajle, desery czy surówki. Obejrzeliśmy film edukacyjny, z którego dowiedzieliśmy się, jakie witaminy skrywają się w marchewce. Wybraliśmy się po marchewki do warzywniaka i przygotowaliśmy z nich pyszny sok. Ponownie odwiedziliśmy nasze panie kucharki i dowiedzieliśmy się jak przygotować surówkę z marchewki i jabłka. Zajadaliśmy ją – bardzo nam smakowała. Na marchewkowe przyjęcie zaprosiliśmy nasze przytulanki, które w zabawie matematycznej wybierały talerze z największą ilością tego pomarańczowego smakołyku. Na zajęciach z kodowaniem i programowaniem poznaliśmy robota Genibot. Z pomocą pani ( na ten moment) programowaliśmy jego przejazd w taki sposób, aby zajączek – którego robot przewoził- dotarł do marchewek. Bardzo nam się to zadanie podobało! Wykonaliśmy kilka marchewkowych prac: z plasteliny i z tekturowej rolki. Przygotowaliśmy masę solną i za pomocą specjalnej foremki wycinaliśmy kształt marchewki. Gdy wyschła – pomalowaliśmy ją farbami, a panie pomogły nam stworzyć z nich breloczki. Uważnie przyglądaliśmy się naszym marchewkowym doświadczeniom:
– z marchewki z solą wyleciała woda;
– zanurzone w kolorowej wodzie marchewki zmieniły trochę swoją barwę;
– część zwiędniętej marchewki, która była w wodzie, stała się bardzo twarda,
– a starta marchewka trochę zabarwiła wodę z olejem.
Wzięliśmy również udział marchewkowej gimnastyce buzi i języka. Cały czas utrwalaliśmy wiersz o ,,Pani Marcheweczce” i taniec do piosenki ,,Marchewkowy bal”, aby w finale projektu pięknie zaprezentować się przed starszymi kolegami i koleżankami.