Marcowe zabawy z kodowaniem

Kontynuujemy naszą przygodę z kodowaniem. Nie mogło w niej zabraknąć wiosennego zadania. Korzystając z maty do kodowania i kolorowych kubeczków uczyliśmy się odzworowywać ułożone sekwencje zgodnie z osią symetrii. Efektem naszej wspólnej pracy był wiosenny kwiat – tulipan. 
W sali stworzyliśmy również prostą makietę wiejskiego podwórka. Wykorzystując drewniane klocki z przedszkolnej półki układaliśmy zagrody ze zwierzętami, pojazdy przydatne w pracy rolnika, domy gospodarskie. Naszą makietę wzbogaciliśmy o puzzlową drogę dla ozobota. Ustaliliśmy przy których zagrodach ozobot: przystanie, przyśpieszy, zwolni, obróci się w koło. Ćwiczyliśmy umiejętność odczytywania kodów i stosowania ich w zadaniu, rozwijaliśmy logiczne i analityczne myślenie, uczyliśmy się współpracy i cierpliwego oczekiwania na swoją kolej, utrwalaliśmy nazwy wybranych wiejskich zwierząt.