,,Pac gruszka, pac gruszka" - podsumowanie III tygodnia działań projektowych
Za nami trzeci – ostatni- tydzień działań związanych z realizacją projektu badawczego ,,Gruszka”. W zabawie ,,Gimnastyka buzi i języka z gruszką Grażynką” ćwiczyliśmy nasz aparat artykulacyjny oraz wykonaliśmy liczne ćwiczenia oddechowe. W zabawie tej korzystaliśmy z lusterek, aby widzieć jak pracuje nasza buzia. Wspólnymi siłami przygotowaliśmy masę solną. Wymieszaliśmy mąkę, sól i dodaliśmy wodę. W ten sposób powstała ciekawa masa. Każdy tworzył z niej kulkę, którą następnie rozwałkowywał i za pomocą foremki odbijał kształt gruszki. Po wyschnięciu i pomalowaniu powstaną z nich pamiątkowe magnesy. W zabawie matematycznej ,,Więcej czy mniej” porównywaliśmy liczebność dwóch gruszkowych zbiorów. Uczyliśmy się posługiwać znakami matematycznymi ,,<,>,=”. Byliśmy w tym zadaniu rewelacyjni. Działaliśmy również kulinarnie. Tym razem, z pomocą naszych kochanych Pań Kucharek, przygotowaliśmy pieczone gruszki. Dodatki dobieraliśmy sobie sami. Jedni degustowali gruszki z malinkami, inni z żurawiną, a jeszcze inni z miodem i płatkami migdałowymi. Byli też tacy, co zajadali się wszystkim ;-). Jogurt gruszkowy również bardzo nam smakował. Gruszki były także bohaterkami naszej zabawy na macie do kodowania. Tym razem klasyfikowaliśmy je według dwóch cech: wielkości i koloru. Utrwalaliśmy przy tym pojęcia takie jak ,,mały/duży” oraz nazywaliśmy wybrane kolory. W zabawie badawczej sprawdzaliśmy, jak gruszka zachowa się w wodzie. Po kilkuminutowy obserwacjach stwierdziliśmy, że nasz owoc unosi się na wodzie. Wierszyk o owocach wpadających do fartuszka mamy opanowany do perfekcji. Podobnie jak taniec gruszek i jabłuszek. Śmiało możemy zaprezentować się przed innymi przedszkolakami. Czas na finał naszego projektu!!!