Projekt "EkoPrzygody z Żywiołkami: powietrze"
Eksperymenty, ruch, współdziałanie, ekspresja twórcza, wyobraźnia, odpowiedzialność za przyrodę – to tylko wybrane aspekty projektu ,,EkoPrzygody z Żywiołkami”, którego realizację rozpoczęliśmy na przełomie stycznia i lutego.
Wsłuchując się w opowiadanie pt.” Wiatrulek i tajemnica czystego powietrza”, poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania: „Czy powietrze wokół nas jest czyste?”, ” Co zanieczyszcza nasze powietrze?”, „Jak my możemy dbać o czystość powietrza?”
W zabawie dydaktycznej „Niebezpieczny i pożyteczny” określaliśmy, które działania powietrza są pozytywne, a które negatywne. Nie zabrakło zabaw badawczych. Sprawdzaliśmy, czy powietrze może się ukryć w plastikowej butelce, balonie, strzykawce, zabawce na wodę. Stworzyliśmy również niezwykłą balonową rakietę, wykorzystując w zabawie jedynie sznurek, słomkę i balon. Korzystając z suszarki do włosów, sprawdzaliśmy jak długo balon utrzyma się w powietrzu. Balony napełnione powietrzem wykorzystaliśmy również do zabawy słownej „Ułóż zdanie”. Każdy z nas wymyślał zdanie, w którym zawarty był przedmiot z obrazka. Balony posłużyły nam do wielu zabaw ruchowych, a kolorowa chusta do tworzenia wiatru ( zefirek/wichura). Na zakończenie naszych działań z żywiołem powietrza, stworzyliśmy na kartkach kolorowe latawce z kół/kwadratów origami i zabarwionego makaronu. Nasze latawce można teraz podziwiać w przedszkolnej szatni.