List do Rodziców - marzec

Temat tygodnia: W kinie i teatrze

Drodzy Rodzice,

w pierwszym tygodniu poznamy niezwykły świat kina i teatru. Dowiemy się i zrozumiemy, czym jest fikcja. Poznamy różne rodzaje lalek teatralnych. Dowiemy się, co to są rekwizyty i scenografia. Samodzielnie wykonamy pacynkę.

Poznamy literę z, Z, jak zegar. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę z na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiemy się, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Odczytamy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z.

Dowiemy się, jacy różni specjaliści pracują w teatrze po to, byśmy mogli obejrzeć przedstawienie. Stworzymy przedszkolny teatrzyk, wymyślimy i wystawimy krótkie przedstawienie. Poznamy krótką historię filmu i kina. Poznamy zawód kaskadera.

Temat tygodnia: Przebudzenie po zimie

Drodzy Rodzice,

w drugim tygodniu będziemy obserwować oznaki zbliżającej się wiosny. Przypomnimy sobie podstawowe zasady rozsądnego dobierania garderoby do pory roku i pogody za oknem. Ubrania posłużą nam również do zabawy matematycznej polegającej na klasyfikowaniu przedmiotów według wskazanej (zadanej) cechy. Dowiemy się co ma wspólnego zupa jarzynowa z marcową pogodą – poznamy przysłowie „w marcu jak w garncu”.

Poznamy literę g, G, jak garnek. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę g na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiemy, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Odczytamy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G. Poćwiczymy rozróżnianie głosek g i k oraz liter g i p. Ustalimy symbole dla zjawisk pogodowych, założymy kalendarz obserwacji pogodowych. Przeliczymy dni, w których wystąpiły dane zjawiska pogodowe. Dowiemy się, skąd się bierze deszcz, zmierzymy zjawiska atmosferyczne. Wysłuchamy fragmentu muzyki klasycznej Wiosna z cyklu Cztery pory roku, cz. I, Antonia Vivaldiego. Porozmawiamy o tęczy, postaramy się zapamiętać ułożenie kolorów.

Temat tygodnia: W wiosennym ogrodzie

Drodzy Rodzice,

w kolejnym tygodniu poznamy wiele zagadnień związanych z wiosennymi pracami w ogrodzie. Dowiemy się, do czego służą i jak się nazywają narzędzia ogrodnicze. Wiemy już, czym są wiosenne porządki. Pobawimy się w ogrodników: będziemy siać warzywa i sadzić kwiaty. Poznamy nowe nazwy wiosennych kwiatów.

Poznamy literę c, C, jak cebula. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę c na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiemy, jak się pisze nową literę – małą i wielką. Odczytamy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G, C.

Będziemy przeliczać elementy, dodawać je do siebie. Poznamy znak matematyczny „+”. Założymy hodowlę fasoli i wysiejemy rzeżuchę.

Temat tygodnia: W świecie książek

Drodzy Rodzice,

w ostatnim tygodniu znajdziemy się w niezwykłym świecie książek. Opowiemy sobie nawzajem o naszych ulubionych tytułach i ukochanych bohaterach. Ustalimy, jak należy obchodzić się z książkami i jak o nie dbać. Obejrzymy zbiór bardzo różnych książek zgromadzonych w naszej sali i zastanowimy się, czym się one między sobą różnią i do czego służą. Nauczymy się naprawiać popsute książki. Zastanowimy się, gdzie mieszkają książki oraz czym różni się biblioteka od księgarni. Poznamy literę f, F, jak fotel. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę f na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiemy się, jak pisać nową literę – małą i wielką. Odczytamy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G, C, F. Przeliczymy elementy, dodamy je do siebie.

Poznamy znak matematyczny „–”. Wykonamy zakładki do książek. Dowiemy się, jak powstaje książka. Zrobimy porządki w naszym księgozbiorze. Wykonamy książki według własnego projektu.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Wycieczka do teatru.
  • Zabawa w teatr; wystawienie bajki.
  • Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
  • Wspólny przegląd garderoby; zabawa w ubieranie się na cebulkę.
  • Przygotowanie warzyw na zupę jarzynową.
  • Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską
  • Wspólne prace ogrodnicze w przydomowym ogródku lub na balkonie.
  • Posianie lub posadzenie wybranej przez dziecko rośliny – zobowiązanie dziecka do pielęgnacji roślinki.
  • Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską
  • Wyjście do pobliskiej księgarni; zapoznanie się z ofertą książek dla dzieci.
  • Zapoznanie z e-bookami i audiobookami.
  • Zapisanie się do pobliskiej biblioteki.
  • Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.