Kapitan Żeglugi Morskiej

Dzisiaj spotkaliśmy się z marynarzem, a właściwie kapitanem, dowódcą statku.

Wiemy, że na naszej planecie jest 5 oceanów a ten pan płynął poprzez 4. Pan kapitan pływał na różnych statkach żaglowych.
Na mapie zobaczyliśmy, że nasz kraj leży nad Morzem Bałtyckim, a Ukraina nad Morzem Czarnym. Najtrudniejszym miejscem dla żeglarzy jest przylądek Horn. Tam są straszne sztormy. Zadaniem kapitana jest przeprowadzić statek przez sztormy, żeby nie wpaść na skały albo śpiącego wieloryba i żeby nikt z załogi nie wypadł za burtę.
Pan kapitan pokazał nam różne filmy i zdjęcia i opowiadało swoich przygodach. Oglądaliśmy film z regat czyli wyścigów statków..
Widzieliśmy zdjęcia łodzi w środku . Są tam koje czyli łóżka, messa czyli salon.
Pacyfik jest tak duży, że jak się płynie to widać tylko wodę.
Widzieliśmy największy wodospad na świecie, który jest w Brazylii, Argentynie i w Boliwii.
Widzieliśmy dzieci indiańskie i Aborygenów, delfiny- najmądrzejsze zwierzęta na świecie.
Na filmie oglądaliśmy również jak delfiny witały się z człowiekiem, jak ratowały psa, który wypadł z łódki.
Pan kapitan bardzo dużo widział, my oglądaliśmy tylko zdjęcia wieloryba, orki,, papugę, koalę, krokodyla, kangurzyca z dzieckiem w torbie, latająca rybę ,bijące się warany, legwana,a nawet czynny wulkan.
Pan kapitan nurkował też z butlą i pod wodą widział mnóstwo różnych ryb, płaszczkę, foki a nawet rekina węża elektrycznego i rekina młota.
 Przyniósł ze sobą też mnóstwo rekwizytów. Mogliśmy je oglądać. Były to: lampę okrętowa, dzwonek, ząb miecznika, płetwa rekina koło sterowe, kotwica, głowa barakudy, zasuszona pirania i wiele innych
Pan kapitan pokazał nam różne mapy morskie, szelki asekuracyjne, kamizelkę ratunkową ( kapok), i koło ratunkowe. Przeszliśmy szkolenie z bezpieczeństwa na statku i otrzymaliśmy patenty. Na koniec wszyscy zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.