Uczymy Dzieci Programować

W lutym wykonaliśmy kolejne zadania Ogólnopolskiego Programu ,,Uczymy Dzieci Programować”. Pracowaliśmy na macie z kolorowymi kubeczkami ucząc się współpracy,  nazywając kolory i przeliczając pola. Była również okazja do skonstruowania z kolorowych kubeczków swoich własnych budowli- przedszkolnego miasta. Zabawa ta ćwiczyła naszą cierpliwość i dokładność, rozwijała wyobraźnię i pomysłowość oraz kształtowała zmysł przestrzenny. W Dniu Kota poznaliśmy małego robocika – ozobota, który podróżując po specjalnych puzzlach wykonuje (określone sekwencjami kolorów) zadania. Zwracaliśmy uwagę jaki kod powodował,że ozobot jechał bardzo wolno, bardzo szybko, zatrzymywał się na 3 sek., obracał się. Był to wstęp do samodzielnych prób układania tras dla ozobotów.  Nie mogło również zabraknąć zabaw w karnawałowym klimacie. Wykorzystując tablicę interaktywną poznaliśmy matematyczną łamigłówkę – sudoku ( w wersji obrazkowej). Staraliśmy się tak wypełniać pola, aby w pionie i poziomie nie powtórzył się żaden karnawałowy atrybut. Około programistyczne zabawy bardzo nam się podobają, dlatego z niecierpliwością czekamy na kolejne!